Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 1 - Orlando here we come!

Woensdag 1 juni

Vanmorgen begon onze vakantie, toen om kwart over vier de wekker ging. Allebei even douchen, aankleden en de laatste dingetjes in huis opruimen. De buurman stond om klokslag 5uur voor de deur om ons naar het treinstation te brengen. De trein was netjes op tijd, en om kwart over zes stonden wij op Schiphol.

We kunnen gelijk inchecken want het is nog rustig. De koffers worden op de band gezet en wegen: 16,4kg (Danielle) en 15,9kg (Niels). Knap gedaan weer, want ik heb alleen maar een paar slippers mee! Dus op de terugweg hebben we genoeg kilo's over om de koffers te vullen :-). We gaan even lekker ontbijten en ik neem een bakkie koffie.

We vliegen met Continental Airlines om 9:15uur naar Newark. Om 8uur kunnen we al door de gate. Hier krijgen we weer een overhoring wie de koffers heeft ingepakt of we spullen van iemand anders mee hebben enz. Daarna door de bodyscanner, handen omhoog en toch nog even controleren want er wordt wat verdachts gezien bij mijn knieën. Hahaha, ja knikkende knieën om te vliegen. Nu wachten tot we mogen boarden.

Om 9uur mogen we dan eindelijk het vliegtuig instappen. Het is een Boeing 757-200 (3 om 3) en helaas zitten we niet bij het raam. Met 10min vertraging gaan we eindelijk de lucht in. Het is 7uur en 53min. vliegen naar Newark. Onderweg krijgen we lekker te drinken, een hapje eten ( chicken or beef) en zit Niels naar diverse films te kijken en ik zit te gamen op de iPad en ook hebben we allebei even onze oogjes dichtgedaan.

Uiteindelijk, met een uur vertraging zijn we om 12uur (18:00uur ned.tijd) geland op Newark Liberty airport. We hadden een overstap van bijna 2uur, maar nu dus een uur minder. Dat wordt rennen! (lees: we zien dus niets van het vliegveld) Snel uit het vliegtuig, door de douane (die nog even leuk een kletspraatje gaat houden met Niels), snel de bagage ophalen, verderop weer afgeven, met de airtrain naar een andere terminal, weer door de douane en dan rennen naar de gate. Gelukkig! We hebben het gehaald, alleen nu niets te drinken/eten voor onderweg. Nouja, dan doen we dat straks wel in Orlando.

Na 2,5uur vliegen landen we om 4pm in Orlando. We hebben toch niet echt zin om rustig te gaan zitten eten dus we gaan lekker de auto ophalen bij Alamo, geen verkooppraatjes en ik ben zo klaar. In de garage kiezen we een auto uit, wat zullen we doen? Nou we gaan toch maar weer voor zo'n heerlijke Cevrolet Cobalt. Alles ingeladen, TT opgestart en we willen wegrijden gaat er een lampje branden, wij navragen wat er aan de hand is . Nou dat lampje geeft aan dat een van de banden lek/leeg is. Tja, alle koffers maar weer uitladen en een andere auto uitzoeken, en wat is het geworden?

Naar het hotel gereden, natuurlijk met een omweg, want dat krijg je als je het verkeerde huisnummer intikt. :) ingecheckt bij het 'Ramada gateway hotel and inn' en we hebben een mooie kamer gekregen. Alles uitpakken en dan gaan we maar eens shoppen bij de Walmart, met een kar vol komen we weer de winkel uit.

We zijn eigenlijk wel moe, maar hebben nu wel trek in een hapje eten. We besluiten om vanavond een hamburger te gaan eten bij de IHop. Het was verrukkelijk!

Nu weer terug in het hotel. Niels is vertrokken en ik ben het verslag aan het tikken, daarna gaan bij mij ook de luikjes dicht.

Groetjes,
Danielle & Niels

=======================
Weer: 81F / -gr
Foto's: 57 (57)
Gereden: 0miles / 0km (0)
Benzine: $-

• Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

9 reacties:

2theusa/Christa zei

Wat heerlijk dat jullie er zijn, wij zijn ook samen een weekje weg.
Wij zijn vandaag verplaatst van Napels naar Miami,
Geniet ervan!
groet Christa

Roberto & Wendy zei

Hallo,

welkom in Orlando, wij zijn momenteel hier ook op vakantie, dus we weet zullen we elkaar eens ontmoeten. in ieder geval ; heel veel plezier gewenst

Twinmom1995 zei

lekker dat voor jullie de vakantie is begonnen.
Heel veel plezier!

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Heerlijk he, eindelijk ben je dan naar langwachten in het geweldige Florida.
Jullie reis is gelukkig heel goed verlopen en ondanks het uur vertraging hebben jullie alle vluchten gehaald.
Wij hebben elkaar op Schiphol en Orlando airport net gemist want wij waren om 7.30u op Schiphol en landen om 15.15u op Orlando.

Heel veel plezier verder en misschien zijn we elkaar nog wel.

Groeten van Martin, Richard en Linda.

Anoniem zei

Heel veel plezier Danielle en Niels en ik ga jullie volgen .

Groetjes

Evelien

Pieter en Petra zei

Heerlijk hoor dat jullie eindelijk ook weer in Orlando zijn. De reis met de 757-200 is ondanks de kleine vertraging goed verlopen maar het is wel ff wennen om een grote oversteek te maken met zo'n kleiner toestel lijkt mij.

We weten in ieder geval al in wat voor auto jullie rijden dus wij gaan vanaf a.s. zondag kijken of wij jullie kunnen 'spotten' onderweg.

Vanaf zaterdag zitten wij bij jullie 'om de hoek' op Encantada en moeten nog wel ff een 'meet & greet' regelen ;-)

Groetjes & tot gauw,
Pieter & Petra "PenPe"

ps,
Wat zit je haar leuk ;-)

Anoniem zei

hey luitjes gelukkig zijn jullie goed aangekomen!elke dag starbucks lkkr hor....

veel plezier daar...........

PS @niels.. mortal kombat story mode uitgespeeld.whaha

Marja en Tony zei

Zo, de reis zit er op en nu dan heerlijk gaan genieten.
Heel veel plezier

H(EL)EEN zei

Oh wat heerlijk weer een nieuw blog. En die is al lekker goed begonnen. Mensen heel veel plezier!!!