Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 12 - Zipline safari

Zondag, 12 juni 2011

Vanmorgen nog even gezellig zitten webcammen met Nederland. We hebben ze van de week verteld dat we vandaag 'wat spannends' gaan doen. Ze hadden natuurlijk vanalles bedacht dat we gingen doen en dat was uiteindelijk: trouwen of bungee jumpen. (Hint: je heb touw nodig, hoogte, springen, lef)

Omdat we zolang aan het chatten waren hadden we geen tijd meer om ergens te gaan zitten voor een ontbijt. We zijn dus naar de McDonalds gereden en hebben hier een lekkere jus d'orange en een egg McMuffin gehaald.

Om 11uur zaten we in de auto en het was ongeveer 1:20uur rijden naar St. Cloud. We zijn een groot gedeelte over de hwy 192 gereden, onderweg ben ik de tel kwijtgeraakt van alle stoplichten die we zijn tegengekomen, en om 12:15uur stonden we voor de deur van 'Forever Florida'. Zullen we hier gaan paardrijden? Nee. Zullen we een safari gaan doen? Nee. Zullen we gaan bungee jumpen? Nee, maar we gaan wel een zipline safari doen!

Van de week heb ik hiervoor al een reservering gemaakt, dus we konden ons melden aan de kassa. Omdat we erg vroeg waren hebben we nog even rondgelopen over het terrein en hebben we gekeken of we weer alligators konden vinden want we hoorden ze wel weer. We hebben even heerlijk in een schommelstoel zitten schommelen voordat we om 1PM met de groep werden opgehaald.


We stapten een megatruck in en hebben een mooi ritje door de natuur gehad (minisafari) en natuurlijk hebben we weer wildlife gespot. Dit keer waren het een aantal alligators, een wasbeer en een hert. Super!

Na een kleine 2miles rijden stapten we de truck uit en moesten nog een stukje lopen naar de hut. Hier kregen we uitleg en onze bepakking aan.

Toen iedereen gereed was gingen we een stukje lopen door het bos waar we aankwamen bij de eerste toren die we moesten beklimmen. Deze was ongeveer 45feet hoog. We konden niet tegelijk achterelkaar aanlopen omdat je bovenop natuurlijk verzekerd moest worden dus als het werd aangegeven als iemand weer de trap op mocht lopen. Wauw wat een hoogte!

Bovenop werd nogmaals wat informatie gegeven en ja, toen moesten we toch echt gaan. En toen vond ik het toch wel even spannend, mijn hemel ik hang aan een kabel met een control die weer gezekerd is aan mijn gordel die ik om heb. En toen moest ik springen........

We hebben het gedaan! Niels vond het te gek en ik stond na 3 lijnen toch wel even te trillen op mijn benen. Maar wauw wat is dit gaaf zeg en wat een snelheid! echt cool! Het was bloedheet en gelukkig stond er onderweg wat gekoeld water om te drinken want dit hadden we wel even nodig. We gingen weer een klein stukje lopen en weer een toren in, deze was nog even een stuk hoger, 55 feet. We gingen hier weer omhoog en nog een keertje, roetsjjjjj. We gingen ook nog een touwbrug over en we staken nog over een meertje over met een alligator erin, en die zat wel even te kijken van val maar naar beneden dan heb ik lekker te eten. Hahahaha

Om 4:30PM waren we weer terug en we hadden een geweldige tocht achter de rug. We waren moe, vies maar wel voldaan.

We zijn terug naar het hotel gereden, onderweg nog even een verfrissesende smoothie bij de McDonalds gehaald en in het hotel aangekomen hebben we onze zwemkleding aangedaan en even afgekoeld en uitgerust bij het zwembad.

We hebben daarna heerlijk gegeten bij de 'golden china' en zijn nog even naar Downtown Disney gereden en hebben daar nog even twee uurtjes rondgelopen. We zijn daarna teruggegaan naar het hotel, ik kon niet meer. Ik heb nog geprobeerd de blog te maken maar mijn oogjes wilde niet meer dus ik ben lekker naar dromenland gegaan.

Groetjes
Daniëlle & Niels


@Sunshine State: Dit soort dagen moeten er wel even tussen zitten hoor.
@Marja&Tony: Hahahaha, sorry! En ja het is echt heel leuk om medeforummers te ontmoeten, zeker als je al heel lang contact heb met elkaar om dan de persoon in reallife te ontmoeten.
@Anita: Die artisjok/spinazie dip is inderdaad erug lekker!
@2theUSA: Het was erg leuk!

=======================
Weer: 98F / 37gr
Foto's: 174 (0)
Gereden: 112miles / 0km
Benzine: $35,00

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

9 reacties:

Monique zei

Wauw, wat een lef. Ziet er erg leuk uit, maar dit ga ik echt niet doen met mijn hoogtevrees.

Rick, Sunshine State zei

Hé leuk wij hebben vorig jaar in St Cloud de Eco Safari gedaan. Dan kom je langs die hoge torens...

Erg leuke mensen ook,.. erg begaan met het land wat ze bezitten.

2theusa/Christa zei

Gelijk toen ik las Zipp Safari, dacht ik SUPER. Ik wil dit ook heel graag maar mijn man is nog niet overtuigd. Hebben jullie het via Coach Safari gedaan en is het ook geschikt voor kinderen vanaf 11 jaar.

Super Hoor.

Marja en Tony zei

Ik had deze dus ook al in mijn lijstje staan, maar had er verder niets over gelezen maar.....Ik geloof dat ik er nog maar een weekje aan vast moet plakken...mijn lijst wordt maar groter en groter, kunnen jullie niet gewoon een paar dagen hangen bij het zwembad??

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Wat een geweldige ervaring hebben jullie gehad, hadden we nog nooit van gehoord maar lijkt ons ook wel SUPER. Misschien een idee om voor onze volgende vakantie op de to do list te zetten.

Even relaxen bij het zwembad hadden jullie na deze inspanning wel verdiend.

Heel veel plezier nog verder.

Groeten Martin, Richard en Linda.

Sonja zei

Wat een daredevils, de rillingen lopen over mijn rug. Goed van jullie, heel apart. Kan me voorstellen dat het zwembad daarna heel lekker was.

Anoniem zei

Gaaf hoor. Zo leuk en dit heb ik bij niemand nog eerder gelezen. Zo totaal anders dan de drukte in de pretparken. Ook dit is Florida !

Anita zei

Wat een superervaring, ik had hier ook nog nooit over gelezen of gehoord. Knap hoor dat je dat durft, het lijkt me toch ook wel eng.
Echt een heerlijke dag was dit weer voor jullie.

Twinmom1995 zei

Het ziet er inderdaad spannend uit wat jullie gedaan hebben maar wel gaaf om te doen lijkt mij.
Nog een keer naar de foto's gekeken, het was wel erg hoog....
Dan is het toch niets voor mij.
Morgen weer zoiets? In ieder geval veel plezier.

Een reactie posten