Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 16 - Kennedy Space Center + Cocoa beach

Donderdag, 16 juni 2011

Gisteren was het weer laat geworden en vanmorgen heb ik de blog dus weer afgemaakt. Omdat ik hier best een tijd mee ben beziggeweest gingen we laat (11AM) de deur uit. We hebben ondertussen zitten te bedenken wat we konden gaan doen vandaag. We gaan richting Cape Canaveral rijden en stoppen bij de 'Hall of Fame'. Dit is een onderdeel van Kennedy Space Center en hier waren we nog niet geweest.


In de 'Hall of Fame' hebben we ruim twee uur rondgelopen en gelezen over de personen die in de ruimte/op de maan zijn geweest. Erg interessant om te zien en te lezen. Aan het einde van het museum had je nog allemaal proeven die je kon doen, zo heb ik een spaceshuttle gelanceerd door een bepaalde druk op te bouwen. Ook kon je in een simulator een training doen en ervaren hoe het is met bepaalde g-krachten, nou die hebben we maar even overgeslagen. Ook hebben we een test gedaan waar we allebei heel duizelig van werden. Wel leuk om te doen.

Hierna zijn we doorgereden richting Cocoa beach, waar we eerst een hapje hebben gegeten bij Wendy's. Daarna zijn we gestopt bij het strand. Parkeergeld in de meter en even een wandelingetje maken door het water en lopen in de brandende zon. Heerlijk! Het strand was er mooi en het water heerlijk warm.


Na onze strandwandeling zijn we teruggereden naar het hotel waar het inmiddels al half zes was. We hebben nog even een verkoelende duik in het zwembad genomen. Daarna zijn we nog even onze laatste inkopen gaan doen bij de Target en Downtown Disney.

We hadden hierna toch wel weer trek gekregen en waar hebben wij onze laatste avondmaal genuttigd? Jawel, bij Olive Garden. En dat was weer erg lekker! En lasagna, dat ziet er hierwel even anders uit.

Om 10:45PM waren we weer terug in het hotel waar we eerst de koffers hebben ingepakt. Volgens mij is alles gelukt op de laatste toiletartikelen na. Ik ben benieuwd morgen op het vliegveld naar het gewicht! Het is alweer 1uur en ik ga nu echt maar weer mijn oogjes dichtdoen want morgen wordt weer een lange reisdag.

Groetjes
Daniëlle & Niels


@(schoon)Pa&Ma: Hahaha, we moesten ook aan jullie denken bij de Expedition. Tot snel!
@Sonja: Foto's maken is wel even lastig inderdaad en gelukkig was het over toen ik ging slapen.
@Twinmom: Het is echt een leuk en mooi park. Zeker de tree of life, kijk maar eens naar alle verschillende dieren.
@Anita: Hahaha, ja had geen leuke foto waar we zelf opstonden, dus vandaar maar een van de pretzel zelf. En deze is machtig, heb hem niet op kunnen krijgen.
@Sunshine State: Nogmaals dank je wel. Vindt het moeilijk om te schrijven, maar zo te lezen gaat het me goed af.
@Patrick: Ik ben er nog niet achter hoe ik nou een filmpje op de blog kan zetten?


=======================
Weer: 98F / -gr
Foto's: 118 (0)
Gereden: 0miles (0) / 0km
Benzine: $-

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 reacties:

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Jullie hebben een geweldige vakantie gehad!
Wij hebben door ons eigen drukke programma niet altijd gereageerd.
Olive Garden is ook een favoriet van ons.

Een hele goede terugreis en welkom thuis voor dan.

Dank voor jullie hele leuke blog.

Groeten Martin, Richard en Linda.

Marja en Tony zei

Neeeee!!!
Het zit er toch niet op voor jullie??, waar moet ik nu mijn leuke ideeën vandaan halen??
Hopelijk past alles in de koffer en hebben jullie een rustige en vooral veilige terug tocht.
Bedankt voor jullie leuke Blog en dat ik daarvan mocht meegenieten.
Groetjes Marja

H(EL)EEN zei

Hé weer een blog minder te lezen. Maar wat een gave vakantie hebben jullie gehad zeg. Onwijs.

Alvast een fijne terugreis en welkom thuis voor straks in Nederland

Rick, Sunshine State zei

Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad, en wat hebben wij lekker meegelezen. Veel herkenbare dingen gelezen en heimwee gekregen...

De koffers nog even aanstampen en dan toch echt terug naar huis...

Anita zei

Wat jammer voor jullie (en voor ons meelezers)dat het er al bijna opzit. Ik heb genoten van jullie blog en wens jullie een voorspoedige terugreis en alvast sterkte met de jetlag.

Twinmom1995 zei

Jammer dat het er voor jullie alweer op zit.
Hopelijk is jullie reis goed verlopen want ik denk dat jullie misschien inmiddels al thuis zijn.
Sterkte met de jetlag.

Een reactie posten