Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 15 - WDW, Animal Kingdom

Woensdag, 15 juni 2011

Vanmorgen weer wat later opgestaan omdat ik gisteren laat was gaan slapen. Alle spullen weer bij elkaar gepakt en rond half 10 reden wij richting Animal Kingdom.
We hebben de auto geparkeerd en hup in het treintje naar de ingang. Wat een drukte weer vandaag!


Het is een beetje bewolkt en drukkend warm, dus we zweten ons eigen kapot. We zijn het park ingelopen en rustig aan naar de 'Kilimanjaro safari' gelopen. Hier stond een wachttijd van 70min. Erg veel maar we denken dat het wel meevalt, nou dat viel even vies tegen. Na ruim 1,5uur zaten we zwetend in de attractie, maar deze safari is altijd mooi om te doen.

We hebben gelijk bij een standje zo'n waterspuit gekocht om onszelf te koelen met water en een waaier. Heerlijk! Ook zijn we even een hapje gaan eten en drinken want ja we moeten niet tegen de vlakte gaan.

Vervolgens zijn we met de wildlife exprestrain een ritje gaan maken en uitgestapt bij het tussengelegen station. Hier hebben we even rondgelopen en daarna zijn we weer op de trein terug naar het park gestapt. We lopen via Dinoland richting Expedition Everest en het begint toch zachtjes te regenen. Niels zegt: dan gaan ze zo de attractie sluiten dus we lopen eerst maar naar de attractie Dinosaur. Hier komen we aan met een wachttijd van een half uur, dus we sluiten achteraan in de rij. En het begint toch weer goed te regenen, weer even een buitje voor de stof.

Na een half uurtje komen we de attractie uit en het is gelukkig gestopt met regenen, dat is mooi dan lopen we toch maar weer naar Asiƫ voor de Expedition Everest. Hier staan heel veel mensen buiten te wachten en ik zeg tegen Niels, kom we sluiten ook aan in de rij we wachten wel even wat er gebeurt. En jahoor, na vijf minuten mogen de mensen in de fastpass rij naar binnen en wij uiteindelijk ook. Dat is mazzel! Met nog geen 15min. zaten wij ook in deze geweldige attractie. Joehoe!

Na de expeditie lopen we even lekker rond in het park, gaan naar de show van 'Its tough to be a bug!' en we kijken bij de Kali river rapids hoe de mensen hier gesoaked uit de attractie komen. Ondertussen eten we een lekkere kaas-pretzel.

Daarna doen nog een wandeling langs de diverse dieren bij de 'Maharajah Jungle trek' en de 'Pangani Forest Trail'. Inmiddels is het half zeven en we hebben weer genoeg gelopen voor vandaag, via de Tree of life lopen we richting de uitgang.

Bij de auto aangekomen hebben we besloten dat we weer even lekker chinees gaan eten dus we rijden naar de chinees tegenover Old Town. Hier hebben we ook weer lekker gegeten en ondertussen heeft Niels bedacht dat hij zin had in een potje midgetgolfen. Nou een golfbaan zit tegenover het restaurant dus daar rijden we na het eten naartoe. Hahahaha, ik moet er nog steeds even aan wennen dat je niet gewoon naar de overkant van de straat toeloopt maar er even naartoe rijdt.

We starten met midgetgolfen en na hole 6 begint het erg donker te worden. Niels vindt het geweldig en ziet bliksem in de verte. Onder het golfen door zit hij dit te filmen en ik zie de lucht alleen maar zwarter worden en meer lichtflitsen verschijnen. Ik heb nog nooit zo snel een potje midgetgolfen gespeelt want het werd echt heel erg donker. We hoorde dat er een thunderstorm aankwam, dus we zijn snel naar huis gereden.

Bij het hotel aangekomen barste het echt los. Wat een klappen en een lichtflitsen. Niels gaat op de galerij even gezellig hiernaar zitten kijken, ik vind het maar niks en hoop dat het snel overgaat. Onderstussen zit ik gezelllig met PenPe te kletsen op msn. Ook pak ik ondertussen al wat van de koffers in en rond 1uur ga ik dan toch echt slapen en gelukkig is de thunderstorm gaan liggen.

Groetjes
Daniƫlle & Niels


@Patrick: Ja, eten bij Cracker Barrel moet je echt doen!
@Anoniem: Wij blijven genieten!
@Marja&Tony: Hahaha, ja je moet in beweging blijven.
@PenPe: Met hoogtevrees is dit inderdaad geen geschikt avontuur.
@Sunshine State: Shoppen hoort er zeker bij.
@Corine: Op z'n kop gehangen? Neehoor, was wat zenuwachtig dus gewoon zitten het lijntje vasthouden en proberen foto's te maken. Hahahaha.
@2theUSA: Wij nemen het zonnetje wel mee naar huis toe!


=======================
Weer: 90F / -gr
Foto's: 0 (0)
Gereden: 0miles (0) / 0km
Benzine: $-

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 reacties:

Anoniem zei

Dag lieve allebei, Wat een bekende foto's vooral de achtbaan. Ik zie nog die grijns van Niels toen hij vertelde dat we achteruit gingen. En dan ook nog bij de Chinees???? hmmmm!!! Ik wens jullie vast een hele goede reis terug. Zie jullie op schiphol. Kus pa en ma Amsterdam

Anoniem zei

Ook ik vind de donkere luchten en de flitsen altijd enorm boeiend in Florida. Soms flitst het zomaar aan een stuk achter elkaar door. Vaak probeer ik er ook nog wat foto's van te maken. Dus ik begrijp Niels wel hoor. En wat lees ik nu, alvast wat koffers pakken. Is het al weer bijna voorbij ? Wat vreselijk jammer zeg. Ik zit iedere dag toch zo te genieten van je blog.
Alvast een hele goede reis terug naar huis en sterkte met de jetlag. Ik kijk uit naar de laatste updates.

Sonja

Twinmom1995 zei

Mooie foto's weer, we kijken echt uit naar een bezoek aan animal kingdom.
Het wordt dit jaar de eerste keer dat we daar naartoe gaan.
Zo'n waterspuit lijkt mij ook wel wat.

Anita zei

Leuk heh zo'n dagje Animal Kingdom? Er zijn zoveel leuke dingen te beleven. Mooie foto's.
Leuk die pretzel met een hap eruit, haha.
Geniet nog even van Orlando en dan wil ik jullie alvast een hele goede reis wensen.
Ik heb genoten van jullie blog en ben benieuwd naar het laatste verslag.

Rick, Sunshine State zei

Wederom een enorm leuke dag, het blog leest weer heerlijk weg met hele leuke foto's !!

Patrick zei

Nu willen we natuurlijk ook foto's en fimlpjes zien van het noodweer :-)

Ik heb met veel plezier jullie verslag gelezen, en zo een beetje mogen meegenieten van jullie topvakantie! bedankt daarvoor!

Alvast een hele goede terugreis,

grt
Patrick

Een reactie posten