Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 6 - Tarpon Springs en Clearwater beach

Maandag, 6 juni 2011

Gisterenavond had ik de blog geschreven en moest alleen nog de foto's uitzoeken. Ik was op bed gaan liggen met de laptop, ik heb vervolgens mijn ogen even dichtgedaan en ben niet eerder wakker geworden dan vanmorgen om 8 uur. Jeetje wat was ik moe zeg! Zoveel hadden we toch niet gedaan, het zal wel aan de warmte liggen. Dus vanmorgen de foto's uitgezocht en de blog online gezet.

Rond half tien gingen we dan op pad en gaan eerst ontbijten bij 'Shoney's'. Dit was weer een net restaurant met een heerlijk ontbijtbuffet.

Omdat het vanmorgen bewolkt was hadden we bedacht om naar de kust te rijden, onze eerste bestemming is Tarpon Springs. Dit plaatsje is een centrum van Griekse cultuur, de erfenis van immigranten die aan het begin van de 20ste eeuw hiernaartoe kwamen, aangelonkt door de rijke sponsbedden. Er zijn leuke souvenirswinkeltjes, een aquarium, je kan een boottocht maken, en heerlijk eten in een van de Griekse restaurantjes.

Nadat we hier hebben rondgelopen zijn we teruggereden naar Clearwater beach. De lucht was opengebroken dus het zonnetje was weer volop aanwezig. Het was even zoeken naar een parkeerplek, maar uiteindelijk stonden we aan het strand. We zijn pier 60 opgelopen en hebben staan kijken naar de vissers om te zien of er wat werd gevangen.

Ook hebben we natuurlijk nog even onze voeten/benen in het water van de golf van Mexico gezet. Was natuurlijk weer lekker nat geworden!

Echtwaar we hebben alleen maar door het zand gelopen maar volgens mij zit het zand overal. Even de voetjes onder de douche en rond half vijf stappen we weer de auto in voor een lange terugreis van ongeveer 2uur naar ons hotel. Eenmaal terug in het hotel hebben we ons omgekleed en even een verfrissende duik in het zwembad genomen.

Na een lastige keus uit de vele restaurants hebben we gekozen voor 'Olive garden'. Om kwart over zeven staan we voor de deur en het is er erg druk. Wij krijgen een soort pieper mee en moeten een kwartiertje wachten op een tafeltje. We worden vrij snel opgepiept en kunnen aan tafel. Hier kiezen we eerst voor een appetizer en daarna nog even zoeken naar een hoofdgerecht. Als we deze bestellen zit er ook nog een voorgerecht bij. Mijn hemel dat ga ik toch allemaal niet naar binnen krijgen.

Het eten was wel heel lekker! zeker voor herhaling vatbaar. Achter het restaurant zit een super Target, en hier zijn we nog even naar binnen gelopen. Natuurlijk komen we niet met lege handen naar buiten. We rijden weer terug naar het hotel en gaan lekker even hangen voor de televisie tot onze oogjes weer dichtgaan.

Groetjes
Daniëlle & Niels

@PenPe: Hey buurtjes, gezellig hoor!
@Anita: Bedankt voor de info, ga even kijken waar deze zitten.
@2theUSA: Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen, goede vlucht gehad?
@Pumi1000: Dank je wel!
@Wij2intheUSA: Voor de gezelligheid niet inderdaad, maar het eten was echt prima! Misschien komt het omdat het restaurant nog aan het verbouwen is?
@Evelien: Nee, geen nieuwe pattas hoor! was alleen voor de foto. Wij genieten hier zeker van het zonnetje.

=======================

• RSS

6 reacties:

Anoniem zei

Mmmmm jullie hebben het heerlijk hoor. Wij zijn ook van plan deze zomer Tarpon Springs eens te bekijken. Leuk dat ik er nu alvast wat foto's van heb kunnen zien.

Rick, Sunshine State zei

Lekkere dag zo te lezen, de keuze van Olive Garden is natuurlijk helemaal goed zeg.

2theusa/Christa zei

Wat een porties hebben ze in de restaurants, hè. Echt enorm.
Leuke foto's van Tarpon Springs, daar wil ik ook graag naar toe deze zomer.

Marja en Tony zei

Wat is dat zandstrand toch wit he...het doet gewoon zeer aan je ogen!
Een heerlijk dagje achter de rug na een nacht goed te hebben geslapen, dat is het goede leven!!

Anoniem zei

dag lieve allebei,
oh wat hebben wij een spijt dat we toen niet naar het strand zijn gegaan. Volgende keer gaan we dat zeker doen. En al dat eten.... Sonja Bakker zou er helemaal gek worden. Ziet er errug lekker uit. veel plezier kus van us pa en ma amsterdam

Sonja zei

Wat een leuke dag, heerlijk ontbijtje, Tarpon Springs, Clearwater en dan ook nog Olive Garden. Dit zijn eigenlijk ook mijn favorieten. Geniet verder!